Bebola Bulu Kucing

Artikel ini dibawakan khas untuk anda oleh Sookie’s Store, Kuantan
 

Hai semua, nama saya ialah Nur Cacing Aurora atau nama manja panggil Aching je. Hari ni Aching nak bercerita pasal tajuk Hairball

Hairball ialah bulu-bulu mati yang meow jilat dari badan sewaktu mereka self-grooming tu. Bila dah terkumpul dalam usus tulah yang dipanggil hairball. Hairball yang dimuntahkan kucing kadang-kadang menjijikkan, yelah sebab diorang muntah kat atas karpet lah, atas katil la, atas lantai la. Ikut dan je kan. Dah tu pulak, masa tu karpet baru pas vacum, lantai baru lepas mop, cadar baru berganti haha.. sabar jelah ye. Tapi bersyukurlah bila hairball tu keluar dan bukannya tersekat dalam usus kucing. Sebab kalau dah tersangkut melekat dalam usus kucing, macam-macam masalah boleh berlaku.

Click here to Read More

Comments

comments

Comments are closed.