Posts Tagged ‘baju untuk kucing’

Pakaian Beragam

Semenjak kes si Aoi overgroom dulu, aku selalu perhati bila kucing aku grooming. Memang pantang tengok mana-mana kucing aku yang menunjukkan aksi overgroom. Risau. Bukan apa. Diorang ni kalau botak akibat overgroom, boleh membahayakan kulit dia. Sebab lidah diorang kan ibarat kertas pasir. Kalau kertas pasir tonyoh kulit kau, tak ke melecet? Ha gitulah konsepnya kan..

Masa kes Aoi tu, aku ada belikan dia baju. Untuk tutup bahagian badan yang dia selalu jilat tu. So takyah la pakai e-collar kan. Si Aoi ni kalau pakai e-collar tu, nampak macam sengsara bebenor. Jalan pun tunduk je. Lemah longlai tak bermaya. Macamkan orang frust bercinta.

(more…)